You are currently browsing the daily archive for mars 4, 2012.

Australiensarna verkar ha lite svårt att avgöra när årstiderna ändras och har löst det på ett otroligt enkelt sätt. Dom berättar på radion vilken årstid det är, och den byts ut fyra gånger om året. Nu när det blivit den första mars var det alltså dags för höst. Butikerna levererar höstmode som får mig att vilja sätta mig i en mysig fotölj och läsa en bok. Istället drar jag på mig shorts och t-shirt och går ut på en fika. För det är ta mig tusan inte fem-tio grader ute, så varför ska vi låtsas som det?

Senaste veckorna har varit lite hektiska här i Adelaide. Jag har gått på lägenhetsvisningar var tredje eller varannan dag. Varje hus har varit lite värre än det tidigare tills jag hittade mitt nya hem. Jag ska bo i ett litet townhouse med Nicole och en snubbe som jag tror hette Michael. Han var arkitekt i alla fall och verkade nästan fransk. Rummet var rätt litet med sjukt mycket garderober och hyllor och en egen öppen spis! Så nästa vecka väntar en tripp till IKEA för att köpa en ny säng och ett nattduksbord. Sen ska jag sitta framför min öppna spis och dricka rödvin med min nya arkitektvän. Vi får la hoppas han nappar på min invit.

På tal om lägenhetsvisningar. Trots att jag bara hittade ett boende så fann jag desto fler sköna människor. Igår var jag på födelsedagsfest hos hus nummer ett. Huset som huserade två sköna kusiner och den enas flickvän. För trots att jag emellanåt inte gillade rummet jag skulle bo i eller att det låg för långt från jobbet så brukade folket som bodde där vara riktigt roliga (den 68-åriga DJn som älskade att ha kul är ett undantag).

Men ja, anledningen till att jag inte uppdaterat bloggen är alltså att jag inte haft internet på ett tag. Så så fort jag flyttat in i mitt townhouse så borde det lösa sig och jag kan höra av mig lite oftare. Adios amigos vi hörs snart igen.

 

mars 2012
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Kategorier