You are currently browsing the daily archive for mars 13, 2012.

Jag är nyss hemkommen från ett danspass på mitt nya gym Fitness First som var lagom lätt med tanke på hur många veckor i sträck jag har legat i hängmattan. Gymmet är fyra våningar högt och alla trängs i en minimal trappuppgång för att komma från spinningsalar, vibrationsmaskiner, de fria vikterna och löpmaskinerna till omklädningsrum och duschar.

I stort sett är gym i Australien likadana som dom skandinaviska, vad jag hunnit märka under dagen, förutom folks nakenskräck. När en asiatisk tjej gick naken mot duscharna vände sig minst tre tjejer om och råglodde. I Australien ska man nämligen byta om i en liten hytt, och duscha i en liten hytt. Även om det är trångt som tusan.

Så nu vet ni det.

Igår flyttade Nicole ut ur sitt rum här i lägenheten och med sig tog hon alla tallrikar, knivar och stekpannor. Livet här på Gilles Street är inte så glamoröst som jag först föreställt mig!

mars 2012
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Kategorier