You are currently browsing the daily archive for mars 31, 2012.

Klockan är nu sex på kvällen och jag har levt igenom ett jobbpass som borde varit ett av de värsta, men som faktiskt varit bland dom bättre. Jag sov ungefär tre timmar i natt eftersom jag stängde the Front Bar igår kväll. Trots det var jag pigg och rätt glad när jag kom till jobbet. Och som tur var höll det i sig. Eftersom jag var extra över lunchen så fick jag springa mellan olika barer, restaurangdelar osv. Jag sålde till och med lotter till kött-lotteriet anordnat av Adelaides scoutkår. Två dollar per biljett och som pris får man ungefär två kg kött i olika former. Det är väl ett riktigt passande pris i landet där BBQ är vanligare än köttbullar. Jo jag håller med.

Jag har även serverat dricka till äldre män och kvinnor som anordnat en enorm luncheon i en av våra lokaler. Tanken var att det skulle stå en snubbe i baren och kirra dricka och måltider. När kön var ungefär 70 personer lång insåg vi att det inte gick och så fick jag komma in som hjälte. Jag träffade även en kvinna som hette Freda. Nära nog till Frida, så vi hade en stund av gemensam beundran över vackra namn.

Och. Det är så att vi är tre blonda tjejer här på jobbet. Jordan, Sarah och jag. För någon vecka sedan serverade jag en öl till en man i sina bästa år. Han började prata om sitt jobb på flygplatsen. När jag förvånat började fråga honom om vad han gjorde där osv så blev han sur och sa att vi redan hade diskuterat igenom det. Tydligen hade jag även en äldre morbror som jobbade där. Bara det att det var Jordan som pratat med honom. Detta var början på en nu fem veckor lång ihopblandning av mig och denna tjej. Sen har vi alltså Sarah som även hon blivit ihopväxlad med undertecknad. Så numera är vi en syskontrio här på The Hackney och det är rätt mysigt. Vi håller ihop. Imorse träffade jag även Sarahs mamma. Och underbart nog så fick jag fem minuter in i konversationen halvadopteras in i familjen Andersen efter att hon klargört att min egen mamma inte var i landet. Så på långfredag är jag bjuden på påskfrukost med mamma, syster Sarah och resten av familjen. Sweet as!

Och. Roligt fakta om mitt nya hem. Det är som en lång korridor när man kommit in genom dörren. Först ut bor Michael, därefter jag och sedan Jen. Korridoren leder till köket och vardagsrummet med badrummet precis bredvid. Det är inte speciellt stort men lagom för tre främlingar att dela på. Så när jag skulle laga gröt igår så dog mikron. Jag gick ut för att leta proppskåp. Inget problem där. Mikron är fortfarande paj. MEN. På vägen till proppskåpet hittade jag en till toalett. I garaget. För det är tydligen där man har sånt här i Australien.

mars 2012
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Kategorier