Dagens syssla: glo på kött. Alla vet ju att i Australien grillar folk. Kom hem till en fattiglapp som knappt har tio dollar på kontot, nog fan har hon investerat i en grill ändå. Flashigaste familjen i stan kör på mega gasol grill och ja. Det finns grillar i hela stan helt enkelt.

Så imorse hälsade jag på hos en av dom jag jobbar med, och hans lägenhetspolare har investerat i ett roterande grillspett. För en hungrig man så är spettet både världens bästa och sämsta uppfinning. Eftersom jag var tvungen att dra hem hann jag aldrig smaka på resultatet. Istället satt jag och längtade efter kött konstant dom 70 minutrarna jag var där. På spettet var det: en fylld kyckling, griskött runt stuffing och sist lite lamm. Medan allt sakta blev varmare och varmare så började fyllningen och fettet smälta och att ens tänka på lukten nu får mig att bli hungrig. Så ny vill jag ut på stan och hitta mat. Inget problem eftersom jag numera bor mitt i city.

Så ja, vad har vi lärt oss idag? Att fördomar och stereotyper ibland stämmer till 100 %.